#62 Siedmy deň

 Inspiro, Rodinný oltár 2   27. decembra 2021   admin


Rodinný oltár II, 12.február

Preto hovorili Židia uzdravenému: Je sobota, nepatrí sa ti nosiť ležisko. A on im odpovedal: Ten, ktorý ma uzdravil, mi povedal: Vezmi svoje ležisko a choď! A tak sa ho opýtali: A kto je ten človek, ktorý ti povedal: Vezmi svoje ležisko a choď? Ale uzdravený nevedel, kto je, lebo Ježiš sa bol vzdialil ztade, kým bol zástup na tom mieste. Potom ho našiel Ježiš v chráme a povedal mu: Hľaď, ozdravel si; nikdy viac nehreš, aby sa ti nestalo niečo horšie! A človek odišiel a povedal Židom, že je to Ježiš, ktorý ho uzdravil. A preto prenasledovali Židia Ježiša a hľadali ho zabiť, že to učinil v sobotu. (Ján 5:10-16)

To bolo prvé, čo som skúmal, Advent siedmeho dňa.  Áno. Advent siedmeho dňa, to som skúmal ako prvé. A keď Adventisti prišli a povedali mi, že sobota je siedmy deň, brat, to je podľa židovského kalendára. A rímsky kalendár to tak neuložil a sobota v skutočnosti mala byť nedeľa. No dobre, oni ma nadchli niečím, o čom som si myslel, že je správne. A kým som čítal ich literatúru, bol som stopercentne za tým, ale jedného dňa som zobral Bibliu a uvidel som, že je to inak. Vidíte?

No, sobota je deň sabatu podľa týždenného cyklu. No, nevieme. To bolo zmenené a máme toľko zmien, že ani neviete, čo je. Židia tvrdia, že práve teraz je rok 1970, či nejaký taký, podľa ich cyklu, podľa ich kalendára. Rímsky kalendár má teraz rok 1953. A potom majú iný kalendár, podľa ktorého je zase iný rok. Ale to je to, čo potvrdzuje Kresťanstvo, to všetko je založené na narodení Krista. Vidíte, odvodzujeme to od toho. No, ale teraz ako siedmy deň, no, je veľa letničných ľudí, ktorí sú sobotisti,  dodržujú sobotu ako sabat. Hovoria, „V Biblii nie je nič povedané o tom, že máte dodržiavať nedeľu ako deň.“ No, ja poviem to isté o sobote v Novom Zákone. Vidíte? Sobota bol deň sabatu, ktorý bol daný Židom. No to bolo dané len na určitom mieste. No, toto môže vyvolať ďalšiu otázku z druhej strany. Ale všimnite si teraz. Keď Boh odpočinul siedmeho dňa, potom ten siedmy deň nebol dodržiavaný, pokiaľ viem, v Písme, až za takmer tisíc päťsto rokov. A na púšti dal Boh Izraelovi siedmy deň ako znak. A Boh odpočinul siedmeho dňa, to bol Jeho pamätný deň odpočinku. Hovorím toto takto na úžitok, možno pre nejakého brata alebo sestru od Adventistov siedmeho dňa, a oni majú milú cirkev. A teraz si všimnite, budem sa od nich trochu líšiť  v tejto otázke. No, Boh posvätil siedmy deň. Šesť dní bol človek. Siedmy deň bol Boží deň odpočinku, čo bolo typom, typom na milénium. No, všimnite si toto, ako to spolu zapadá. Keď Ježiš prišiel na zem, dôvod, prečo ukrižovali Ježiša, to bolo to, že nedodržoval sabat; proti Ježišovi mali len dve obvinenia, a to, že rušil deň sabatu a robil sa Bohom. A On povedal, že On je Pánom sabatu. On bol tiež Božím Sabatom a On bol Bohom. Tak Ho nemali prečo obviňovať.

W. M. Branham, Otázky a odpovede na Genezis, 53-0729