#42 Konflikt

 Inspiro, Rodinný oltár 1   17. januára 2024   admin


 

Matúš 26:20-25 » A keď bol večer, sadol za stôl i s dvanástimi. A keď jedli, povedal: Ameň vám hovorím, že jeden z vás ma zradí. A veľmi sa rmútiac začali mu hovoriť jeden každý z nich: Či som to azda ja, Pane? A on odpovedal a riekol: Ktorý omočil so mnou ruku v mise, ten ma zradí. No, Syn človeka síce ide, jako je o ňom napísané, avšak beda tomu človekovi, skrze ktorého sa Syn človeka zrádza; lepšie by mu bolo bývalo, keby sa ten človek nebol narodil. A odpovedal Judáš, ktorý ho zrádzal, a riekol: Či som to azda ja, rabbi? A Ježiš mu riekol: Ty si povedal.

Keď sa ten telesný a ten duchovný stretávajú, tam je vždy konflikt. Keď sa stretol Judáš a Ježiš, bol tam konflikt. Jeden bol Synom Božím, druhý synom Satana. Presne tak, ako Kain a Ábel, tam bol konflikt, keď sa oni stretli. Jeden z nich bol pokladníkom cirkvi a ten druhý bol pastor. A tak ako teraz, prichádzame v tomto dni znovu k tej istej veci. Telesná denominácia a duchovná Nevesta Krista. Duchovná Nevesta Kristova je tak odlišná od tých telesných organizácií, až sa s nimi nemôže vôbec porovnať.

Všimnite si teraz. Ten prirodzený sa vždy snaží byť typom duchovného, ale tak, ako pri Jákobovi a Ezavovi, to nebude fungovať. Nefungovalo by to. No, čo sa týka konania dobrých skutkov, verím, že Ezav bol v skutočnosti lepším človekom ako Jákob, v očiach človeka. Snažil sa starať o svojho ocka, ktorý bol slepý, prorok. A všetky tieto veci, ktoré sa snažil robiť, ale pritom Ezav o tom nezmýšľal len ako o konaní telesného skutku. On si myslel, že on sa tam môže dostať skrze to, čo on urobil, že urobil niečo dobré pre niekoho, čo bolo v poriadku. Ale Jákob, celá jeho duša bola v tom, dostať to právo prvorodenstva, a to je to, čo Boh v ňom uznal, to duchovné.

Všimnite si. A to vždy spôsobuje, že to prirodzené nenávidí to duchovné. To spôsobilo, že Kain nenávidel Ábela. To spôsobilo, že Kórach nenávidel Mojžiša. To spôsobilo, že Judáš nenávidel Ježiša. A ide to tak ďalej a ďalej. To spôsobuje, že ten prirodzený nenávidí toho duchovného, práve tak, ako Kain na začiatku nenávidel Ábela, toho, od ktorého Boh prijal obeť, a snaží sa ho zničiť. A oni sa snažia zničiť vplyv. Snažia sa zničiť všetko, pretože to nie je nič iné ako žiarlivosť. Začalo to pri Kainovi a bolo dokázané, že to bola žiarlivosť. A je to stále to isté dnes, keď sa ten prirodzený, telesný, a ten duchovný spolu stretnú. To dokázalo, že to bol Satan, nijako inak, pretože žiarlivosť pochádza od Satana. A potom spôsobuje napodobovanie pravdy, niekto, kto sa snaží napodobiť niečo, čo nie je, do čoho nie je ustanovený, aby činil. Koľko sme toho uvideli v týchto posledných dňoch. Ó, ako mnoho.

W. M. Branham, Mení Boh niekedy Svoju myseľ ohladne Svojho Slova?, 65-0418E

Dnes čítaj: 1. Mojžišova 40; 2. Paralipomenon 5; Izaiáš 31; Matúš 26:1-25.