Zákon Hospodinov je dokonalý, občerstvujúci dušu; svedoctvo Hospodinovo verné, ktoré robí prostého múdrym. Ustanovenia Hospodinove sú priame, obveseľujúce srdce; prikázanie Hospodinovo je čisté, osvecujúce oči. Bázeň Hospodinova je čistá a stojí na veky; súdy Hospodinove sú pravda, a všetky, koľko ich je, sú spravedlivé. Žiadúcnejšie sú nad zlato a nad množstvo rýdzeho zlata; sladšie sú ako med, a ako med, tečúci z plástov. Aj tvoj služobník je osvecovaný nimi, a v ich zachovávaní je veliká odplata. (Žalm 19:8-12)Verím, že Boh bude musieť mať nejaký štandard, skrze ktorý bude súdiť svet. No, vy všetci viete, že som Ír, ktorý pochádza z rodiny s katolíckym pozadím. A keď som bol malý chlapec... Samozrejme, môj otec a matka boli zosobášení mimo cirkvi a mimo katolíckej cirkvi, a preto oni nikam nepatrili. A zrejme ste čítali môj životný príbeh. Ak nie, tie knižky sú tu. Jeden brat ich tu má na predaj, a tak ďalej. No, a potom v tom, keď ma Boh povolal, začal som sa zamýšľať. Potom, keď som išiel do cirkvi, cirkev hovorí, že Boh bude súdiť svet skrze cirkev. No, zistil som, že existuje asi deväťsto rozdielnych cirkví. A jedna hovorí, že oni sú tí, čo majú pravdu, a tie ostatné sa mýlia; oni majú pravdu a tie ostatné sa mýlia. No, takto je to trochu mätúce. Ak majú Luteráni pravdu, potom sa Baptisti mýlia. Ak majú pravdu Baptisti, potom sa Metodisti mýlia. A potom, majú tak veľa rozdielov. Tak potom v celej tej veci vidím, že je tam zmätok. Ako by mohol Boh priviesť ľudí na tak dokonalý súd, zatiaľ čo existuje tak veľa odlišných výkladov? Jeden ide touto cestou a iný tamtou cestou. Jeden hovorí, „Toto je v poriadku;” iný hovorí, „Nie, nie je.” A jeden touto cestou, a tamtou. Bolo by to trochu mätúce. A ja by som nemohol veriť, že nebeský Otec by robil takúto vec. Tak som potom premýšľal, „No, skze čo On prvýkrát uvalil na ľudí súd? Ako ich dal...” Bolo to na... Idúc naspäť do Genesis, do... Genesis je kapitola semena, čo znamená „počiatok.” A prvá vec, ktorú Boh predložil pred človeka, bolo poslúchať Jeho Slovo. A len jedno malé skĺznutie, nie celá veľká kapitola, ale len malé popretie Slova, len jeho malé prekrútenie (Satan to urobil) skrze rozumovanie, a to spôsobilo každú bolesť srdca, ktorá kedy bola, každú chorobu, každú smrť, každé malé choré dieťa, každý hrob na svahu kopca, len nevera jednému malému Slovu. Nie že by ho úplne zavrhol, ale len nesprávne citoval, jednoducho rozumoval. „Či to nie je rozumné, že by Boh neurobil takú vec?” on povedal. Ale Boh povedal, že On to urobí. Rozumiete? A potom, ak Boh dovolil celých týchto šesťtisíc rokov utrpenia len kvôli tomu, že bolo jedno Slovo vzaté a nesprávne vyložené, a to spôsobilo všetko toto, ako nás On nechá, aby sme išli naspäť s ďalším Slovom, ktoré je celé nesprávne vyložené? Tak s deväťstošesťdesiat a niečo odlišnými denomináciami, ako skrze to môžeme súdiť? Každý to hovorí v tomto spôsobe alebo v tamtom? Potom som čítal v poslednej časti Biblie, ako je tam povedané, „Ten, kto uberie niečo z tejto knihy alebo pridá jednu vec ku nej, toho diel bude vyňatý z knihy života.” To sú tí duchovní, denominácie alebo podobní, a tak ďalej, ktorí zle vykladajú to Slovo alebo predkladajú dogmy na miesto Písma, a tak ďalej, a ľudské idey, kvôli ich vlastným ambíciám. To musí byť presne Slovo Božie, presne tým spôsobom, ako to On povedal.
W. M. Branham, Chceli by sme vidieť Ježiša, 62-0727