Rodinný oltár II, 26.september
A boli tam niektorí z tých Grékov, ktorí chodievali hore do Jeruzalema, aby sa tam pomodlili na sviatok. Tí tedy pristúpili k Filipovi, tomu z Galilejskej Betsaidy, a prosili ho a vraveli: Pane, chceme vidieť Ježiša. A Filip prišiel a povedal to Andrejovi, a zase Andrej a Filip to povedali Ježišovi. Ale Ježiš im odpovedal a riekol: Prišla hodina, aby bol oslávený Syn človeka. Ameň, ameň vám hovorím, ak nezomrie pšeničné zrno, keď padne do zeme, zostane ono samotné; ale ak zomrie, donesie mnoho užitku. Kto má rád svoju dušu, ztratí ju, a kto nenávidí svoju dušu na tomto svete, zachová ju do večného života. (Ján 12:20-25)Ľudia odmietajú nové narodenie. Nemajú radi myšlienky, že majú byť znovuzrodení. A niektorí moderní učitelia učia, že znovuzrodenie je prísť a mať obecenstvo v zbore; že to je znovuzrodenie. To je zle. Nové narodenie je narodenie, práve to, čo to hovorí. To je byť narodení znovu. Každý človek vie, že každé narodenie narobí neporiadok. Či sa to deje na humne alebo na kope sena alebo v ozdobenej nemocničnej izbe. Kdekoľvek sa deje, narobí neporiadok, každé narodenie. A nové narodenie nie je iné. Narobí neporiadok. Keď sa človek znovu narodí, On spraví, že robí veci, o ktorých by si nemyslel, že by ich robil. Ono môže spôsobiť, že budeš jačať, pišťať a tak sa správať. Ono môže spôsobiť, že budeš robiť veci, o ktorých by si si nemyslel, že ich budeš robiť, ale to prinesie nový život. To je to hlavné, nový život. Nestarám sa o to, na akej úrovni sa s tým musím stretnúť; chcem nové narodenie a nový život. Nestarám sa o to, či nás pokladajú za náboženských fanatikov alebo za čokoľvek; Ja chcem nový život. A nový život môže prísť len vtedy, keď príde smrť ku tomu veriacemu, či neveriacemu. No, zoberme si kukuričné zrno, vložme ho do zeme. Môže to byť pekné kukuričné zrno, celé vyleštené, môže vyzerať skutočne pekne. Ale tak dlho, ako zostáva v takom stave, to je všetko, čím kedy bude, pekným kukuričným zrnom. Niekedy sa pripojíme do zboru, je v tom veľa pekných vecí, a tak ďalej. Možno sa chceme prikrášliť, keď ideme do zboru, zobrať si niečo nové, obliecť si niečo iné, keď ideme do zboru. To je všetko, čo zbor pre teba znamená? Potom som presvedčený, že potrebuješ znovuzrodenie. Presne tak. Toto kukuričné zrno nikdy nevyprodukuje žiaden nový život, až kým to staré zrno z neho nezhnije. A človek pri oltári tam nemôže ísť, kľaknúť si a vstať a povedať, „No, mám nové narodenie.“ Ty tam musíš zostať, až kým všetky tvoje myšlienky, z teba samého a všetky tvoje svetské veci z teba nezhnili; až je to mŕtve, zhnilo to a je to z teba preč. Potom sa dokonáva nové narodenie. Ó, môžeš slintať a rapotať a slintať ako kôň, ktorý žerie ďatelinu. Ale vyjdeš odtiaľ v novom stave s novým narodením a s niečím v tebe, čo je nové, a to ťa robí iným, ako si bol. Keď nové narodenie vchádza, ono nemôže prísť, kým tam prv nie je smrť. A ľudia nechcú zomrieť. Oni nechcú prosté vedenie Duchom Svätým. Oni chcú na to aplikovať svoje vlastné myšlienky. Vy nemôžete myslieť svoje myšlienky. Vy musíte myslieť Jeho myšlienky. „Nech je vo vás také zmýšľanie, aké bolo v Kristovi.“ Amen. On myslí Božie myšlienky, prináša Božie požehnania, Božiu moc na vás. A to vás rozhádže, pokiaľ ide o svet, ale to prinesie nový život. To prinesie zmŕtvychvstalý život. To prinesie nové myšlienky. To prinesie novú osobu. To prinesie novú vieru. To vás prenesie zo smrti do života.
W. M. Branham, Balzam v Gileáde, 59-1124
Paralelné miesto Písma: Ján 12:20-36