Rodinný oltár II, 7.november
Tomáš mu povedal: Pane, nevieme, kam ideš, a jako môžeme vedieť cestu? A Ježiš mu povedal: Ja som cesta i pravda i život; nikto neprijde k Otcovi, len skrze mňa. Keby ste boli mňa poznali, boli by ste poznali aj môjho Otca; ale odteraz ho už znáte aj ste ho videli. Na to mu povedal Filip: Pane, ukáž nám Otca, a bude nám dosť. Ježiš mu povedal: Taký dlhý čas som s vami, a nepoznal si ma Filipe? Kto mňa videl, videl Otca, a jako ty hovoríš: Ukáž nám Otca? Či neveríš, že ja som v Otcovi a Otec vo mne? Slová, ktoré vám ja hovorím, nehovorím sám od seba, ale Otec, ktorý prebýva vo mne, on činí tie skutky. Verte mi, že ja som v Otcovi a Otec vo mne. A jestli nie, pre samy tie skutky mi verte. Ameň, ameň vám hovorím, že ten, kto verí vo mňa, skutky, ktoré ja činím, bude aj on činiť, a ešte aj väčšie ako tie bude činiť, lebo ja idem k svojmu Otcovi. A čokoľvek budete prosiť v mojom mene, učiním to, aby bol Otec oslávený v Synovi. Keď budete niečo prosiť v mojom mene, ja učiním. (Ján 14:5-14)No, Božské uzdravovanie nie je nič také, čo niekto môže robiť. Božské uzdravovanie je akt viery v dokončené dielo, ktoré Kristus dokončil na Golgote. Žiaden človek nemá moc uzdravovať. Dokonca ani Ježiš nemal moc uzdravovať. Všetci to vieme. On povedal, „To nie som Ja, ktorý robí tie skutky, to je Môj Otec, ktorý prebýva vo Mne, On robí tie skutky.“ Tak ak Syn Boží nemal moc, aby svojvoľne uzdravoval, ani Sám v Sebe, „Syn nemôže robiť nič Sám od Seba,“ On tak povedal. A ak si On nepripisoval zásluhu za uzdravovanie chorých, potom o čo viac sa má nejaký človek dnes alebo kedykoľvek, zdržiavať od toho, aby prijímal chválu od ľudí a hovoril, že uzdravuje chorých. To je absolútne nesprávne. Keby som vás mohol uzdraviť, mohol by som vás spasiť. Pretože to je v tom istom zadosťučinení, v ktorom sa dokonalo to kompletné dielo na Golgote skrze nášho požehnaného Pána. A to je vaša osobná viera v to dokončené Kristovo dielo na Golgote, ktoré prináša oboje, spasenie aj uzdravenie. Mohol by som tu povedať, „Koľkí ľudia boli uzdravení za posledných päť rokov?“ Zodvihlo by sa niekoľko rúk. „Koľkí boli spasení za posledných dvadsaťpäť rokov?“ Veľa rúk by sa zodvihlo. „Koľkí boli spasení v tomto roku?“ Ruky by sa zodvihli. No, z jednej strany je to v poriadku, a z druhej strany je to nesprávne. Neboli ste uzdravení pred dvadsiatimi piatimi rokmi, ani pred rokom. Ale boli ste uzdravení a spasení pred tisíc deväťsto rokmi. Keď Ježiš zomrel na Golgote, On zakončil problém s hriechom a problém s chorobou. Lebo tam sa vyplnilo, že On bol zranený pre naše prestúpenia a Jeho sinavicami sme boli uzdravení a celá tá záležitosť bola vtedy dokončená. A potom, vy, vaša osobná viera v to dokončené dielo ťahá tú náhradu z toho, čo On pre vás vykonal na Golgote. Tak vy ste boli spasení pred dvetisíc rokmi, ale svoje spasenie ste prijali pred dvadsiatimi piatimi rokmi alebo pred hodinou alebo pred piatimi minútami. Boli ste uzdravení pred dvetisíc rokmi a môžete to prijať práve teraz.
W. M. Branham, Môžme vidieť Ježiša?, 58-0619E