Rodinný oltár II, 14.november
Ameň, ameň vám hovorím, že vy budete plakať a nariekať, a svet sa bude radovať, a vy sa budete rmútiť; ale váš zármutok sa obráti v radosť. Žena, keď rodí, má zármutok, lebo prišla jej hodina, ale keď porodí dieťatko, nepamätá viacej na súženie pre radosť, že sa človek narodil na svet. A tak aj vy teraz pravda máte zármutok, ale vás zase uvidím, a vaše srdce sa bude radovať, a vašej radosti nevezme nikto od vás. (Ján 16:20-22)Myslím, že Ježiš tu o tom hovoril, keď povedal, "Vy sa budete rmútiť, ale váš zármutok sa obráti v radosť" - hovorí tu Svojim učeníkom, pričom vie, že nastáva rodenie Kresťanstva. A teraz, to staré musí zomrieť, aby sa narodilo nové. Všetko, čo rodí, musí mať vyčerpávajúcu bolesť a oni skutočne prechádzali cez vyčerpávajúcu bolesť a úzkosť, aby sa dostali zo zákona do milosti. Normálne prirodzené rodenie zobrazuje duchovné rodenie. Všetky prirodzené veci sú obrazom tej duchovnej. A zisťujeme, keď sa dívame tu na zem a vidíme strom, ako rastie na zemi, on zápasí o život. To ukazuje, že niekde existuje strom, ktorý nezomiera, pretože on sa dovoláva niečoho. Nachádzame ľudí, nevadí, akí sú starí, akí chorí, v akom stave sa nachádzajú, oni chcú žiť, pretože to ukazuje, že niekde existuje život, kde žijeme - žijeme naveky. Všimnite si, aké je to dokonalé. No, v prvom liste Jána 5:7 (Myslím, že to je ono, ak sa nemýlim), tam stojí, "Sú traja, ktorí vydávajú svedectvo na nebi: Otec, Slovo a Svätý Duch; títo traja sú jedno. A sú traja, ktorí svedčia na zemi, duch, voda a krv. A tí traja sú v jedno." [Podľa ang. Biblie, "sa zhodujú v jednom." - pozn.prekl.] No, všimnite si, tí prví traja sú jedno; tí druhí traja sú zemskí, ktorí sa zhodujú v jednom. Nemôžete mať Otca bez Syna; nemôžete mať Syna bez toho, že by ste mali Ducha Svätého. Ale môžete mať vodu bez krvi a krv bez Ducha. Myslím, že cez naše veky sa dokázalo, že toto je pravda. Voda, krv, Duch - ospravedlnenie, posvätenie, krst Duchom Svätým. To zobrazuje alebo ukazuje ten predobraz, ktorý vidíme pri telesnom rodení. Pozrite, keď žena alebo čokoľvek je v pôrodných bolestiach, prvá vec, ktorá sa deje: začne vytekať voda (pri normálnom rodení); druhé je krv a potom prichádza život - voda, krv, duch. A to tvorí to normálne, telesné narodenie. A tak je to v tej duchovnej ríši. To je voda - ospravedlnenie skrze vieru, viera v Boha, prijatie Ho ako svojho osobného Spasiteľa a byť pokrstený. Druhé je posvätenie Ducha - že Boh očisťuje ducha zo všetkých svetských vecí a svetských túžob. A potom dovnútra prichádza Duch Svätý a dáva nové narodenie a napĺňa tú posvätenú nádobu. Napríklad ako toto; no, že... Povedal som vám, že to, čomu neveríte, dajte nabok a potom jedzte ten koláč. Všimnite si. No, na dvore leží nejaký pohár. Nezoberiete ho a nepostavíte ho hneď na stôl a nenaplníte ho vodou alebo mliekom. Nie. Tým, že ho zodvihnete, to je ospravedlnenie. Umytie, to je posvätenie - pretože grécke slovo posvätiť je zložené slovo, ktoré znamená očistiť a odložiť pre službu (nie do služby, na službu). Potom, keď ho naplníte, je daný do služby.
W. M. Branham, Pôrodné bolesti, 65-0124
Paralelné miesto Písma: Ján 16:5-28