Keď zhreší brat

 Prinavrátené pravdy   18. apríla 2022   admin


Matúš 18:15 » A keby zhrešil proti tebe tvoj brat, idi potresci ho medzi sebou a ním samým. Keď ťa počúvne, získal si svojho brata.

Matúš 18:16 » A keby nepočúvnul, pojmi so sebou ešte jedného alebo dvoch, aby na ústach dvoch svedkov alebo troch bolo postavené každé slovo.

Matúš 18:17 » A keby ich nepočúvnul, povedz to cirkvi; a keby nepočúvnul ani cirkvi, nech ti je ako pohan a publikán.

(W. M. Branham, výňatok z kázaného slova "List Židom 7.kapitola - 1.časť", 57-0915E)

Chcem, aby ste si všimli. Abrahám povedal, "Nevezmem ani len niti ani remenca z obuvi." (1.M 14:23). On nebojoval ten boj preto, aby zarobil veľa peňazí. A skutočné, pravdivé zápasy sa nebojujú so sobeckými motívmi. Vojny sa nebojujú pre peniaze.Vojny sa bojujú pre motívy, pre princípy. A keď Abrahám vyšiel von, aby dostal Lóta, on nešiel preto, že vedel, že by mohol bičovať tých kráľov a vziať všetko ich vlastníctvo, on išiel, aby zachránil svojho brata.

A akýkoľvek kazateľ, ktorý je poslaný pod inšpiráciou Kráľa nebies, nepôjde kvôli peniazom, ani nepôjde, aby vybudoval veľké cirkvi, ani nepôjde, aby inšpiroval denominácie. On pôjde len za jedným princípom, a to je priviesť späť svojho padnutého brata. Či dostane nejaký šesták zo zbierky alebo nie, pre neho v tom nie je rozdiel.

Ako hovorím, "skutočné vojny sa vedú a bojujú pre princípy a nie pre peniaze." A mužovia a ženy, ktorí sa pripájajú do cirkvi, a prichádzajú do cirkvi, aby boli populárni, pretože tam patria Jonesoví, alebo zmenia svoju cirkev z malej cirkvi na veľkú cirkev, vy to robíte pre sobecký motív a ten pravý princíp za tým nie je. Mali by ste byť ochotní stáť na bojovom poli.

V tejto modlitebni, keď sa veci majú zle, a vy muži a ženy pobežíte a idete niekam inam, alebo vylihujete, kým ten malý zmätok alebo ťažkosti sú preč, potom niečo nie je v poriadku s vašou skúsenosťou. To je pravda.

Máme tu taký zvyk. Máme tu poriadok, tento zbor je založený na princípoch Biblie. Ak je tu niekto a robí niečo zle a vy si myslíte, že je to tak, idete za ním a hovoríte s ním. Ak ho nemôžete získať späť, potom si so sebou vezmete brata, jedného alebo dvoch. A ak ho ani potom nezískate späť, potom to poviete cirkvi a cirkev ho prepustí, nemá s ním už viac obecenstvo. A Ježiš povedal, "Čokoľvek rozviažete na zemi, ja rozviažem na nebi."

To je ten dôvod, že máte toľko problémov, pretože nenasledujete princípy Biblie. Ak niekto v zbore zapríčiňuje rušenie alebo niečo ide zlým smerom, nie je vašou povinnosťou hovoriť o tom mužovi alebo žene. Vašou povinnosťou je ísť za tým mužom alebo ženou a povedať mu jeho chybu. A ak vás nepočúvne, vezmite si niekoho ďalšieho so sebou. Ak to nepočúvne, cirkev ho potom prepúšťa. Ježiš povedal, "Čokoľvek rozviažete na zemi, ja rozviažem na nebi. Čokoľvek zviažete na zemi, ja zviažem na nebi." To je moc cirkvi.

Tu nedávno jeden dobrý kazateľ, môj priateľ, mal chlapca. A ten chlapec chodieval do zboru, do svojho vlastného zboru. Dostal sa na miesto, kde začal behať za nejakou ženou, ktorá fajčila a pila a hlúpo sa chovala. Ten kazateľ povedal, "Samozrejme to je jeho vec." Môj veľmi dobrý priateľ a milý chlapec... Ale on sa celkom bláznivo zamiloval do nejakej mladej ženy. A ona bola vydatá, mala deti, jej manžel žil. On sa obával, že budú mať... ten chlapec by si ju vzal. Tak tento brat bol celý rozrušený a povedal mi, "Brat Branham, chcem, aby si zašiel za týmto mojim chlapcom a chcem, aby si si s ním pohovoril."

Povedal som, "Brat, ..." Takmer som povedal jeho meno. "Máš lepší spôsob, neposielaj mňa. Ak ten chlapec nežije správne a cirkev ho videla, že robí zle, potom je to vec pre cirkev, aby riešila túto vec. To je pre cirkev a cirkev ide a dohovorí mu."

Tak on si vzal nejakého brata a išiel a povedal mu. A vrátil sa ku tomu bratovi dajúc mu vedieť, že si zamýšľa robiť po svojom, že bude robiť to isté. On si vzal ďalšieho brata, ďalších dvoch (dvoch diakonov), šiel a povedal tomu chlapcovi. On to nepočúvol. Oni to povedali cirkvi. A on po niekoľko dní vôbec neprišiel, aby sa zmieril a bol prijatý späť do cirkvi, potom, čo jeho hriech bol oznámený pred cirkvou, potom ho cirkev prepustila.

A asi o mesiac bol napadnutý zápalom pľúc a lekár povedal, "Nie je na svete pre neho šance, aby žil." Potom sa doplazil späť. Boh vie, ako to robiť.

My sa to snažíme robiť sami, "Ó, mal by si vykopnúť Toho-a-toho z cirkvi. Mal by si urobiť toto, to, alebo tamto." Urobili ste v tom svoju časť, ako cirkev? Tu to máte. To je ten spôsob ako ich prinútiť, aby sa dostali späť: vydať ich raz diablovi.

Čo povedal Pavol o tom človeku, ktorý žil so svojou nevlastnou matkou? Oni ho nemohli získať späť, povedal, "vydajte ho diablovi." Sledujte, čo sa potom deje v ďalšom Pavlovom liste, ktorý napísal; tento človek to urovnal. Iste, Boh má spôsob, ako robiť tieto veci, ak my len nasledujeme Jeho pravidlá. Ak niečo v cirkvi nie je v poriadku, ak je to v zhromaždení, každý jeden z vás bratov diakonov... Jeden z vás diakonov sa zle správa, tí ostatní diakoni prídu a majú stretnutie, snažia sa získať späť toho brata; povedzte mu, čo robí, alebo jeden z vás členov, ktokoľvek ste. Potom to má byť prinesené pred neho. Ak to neurobí, potom to povedzte pastorovi. Potom je rozviazaný z cirkvi a potom nech vám je ako pohan a publikán. Potom sledujte Pána, ako na ňom pracuje (vidíte?), to je to, keď sa vracia ku sebe, to je to, keď sa on plazí späť. Ale my sa to snažíme a robíme to sami... viete, snažte sa to robiť všetko spôsobom, ako by sme to mali robiť. No, nikdy potom nemáme úspech.

Teraz, tento Melchisedech, Kráľ Sálema, Knieža –Najvyšší kňaz, stretol Abraháma a požehnal ho. A dal Mu svoj desiatok, Abrahám Mu ho dal. A On bol Kráľ Sálema. A vyniesol chlieb a víno, komúniu, a dal to po tom boji Abrahámovi (potom, čo tí mužovia zvíťazili).

Teda, "Všetky vojny," ako hovorím, "sa bojujú pre princípy." No, ak máte nejakú vojnu v cirkvi, musí to byť správny princíp. Musíte bojovať za tú správnu vec. A každý úd cirkvi by to mal robiť. Teda, toto vyučovanie je pre cirkev. To je to, pre čo sme tu, to je to, pre čo ja tu stojím, to je to, pre čo je Božie Slovo, je to pre cirkev.

Nikdy nenechajte, aby niečo prekážalo tejto cirkvi; ak niečo prekáža, vy ste vinní, každý z vás. A vy vo svojich rôznych zboroch, ak je niečo zlé vo vašom zbore, vy ste vinní, lebo vy ste dozorcami toho zboru. To nie je na pastorovi, to nie je na diakonoch, je to na vás, vás jednotlivcoch, ísť za tým bratom a zistiť, či ho môžete získať späť, zmieriť. Ak nie, potom vezmite dvoch alebo troch so sebou, a potom sa vráťte. Ak to nebude počúvať, povedzte to cirkvi. Potom je vylúčený z Kráľovstva Božieho. Boh povedal, "Ak ho vylúčite tam, ja ho vylúčim tu; ak ste prešli týmto poriadkom." Potom On naňho uvoľní diabla na záhubu jeho tela. A on sa potom vráti späť. To je správne. To je spôsob, ako ho prinútiť vrátiť sa späť. Ak on je dieťa Božie, vráti sa späť. Ak nie je, prečo..., on pôjde ďalej, a potom ho diabol pošle na jeho večné miesto.

Teda, motívy toho... Ak to ten niekto príjme, potom je to iné. Ale ak ten človek je vinný... A Lót išiel dolu a odpadol, hoci on bol Hebrej. On šiel dolu a odpadol. On bol v milosti, ale vypadol z nej. A keď vyšiel... A Lót bol spasený. Nikdy si nemyslite, že Lót nebol spasený; on bol. Lebo celý ten čas, čo bol na tom nesprávnom mieste, Biblia povedala, že hriechy Sodomy trápili denne jeho spravodlivú dušu. No, jeho telo robilo jednu vec. A aký bol jeho koniec? On spôsobil viac hanby; jeho manželka sa obrátila na soľný stĺp; mal deti so svojimi dcérami. Tak môžete vidieť, akú hanbu, nemilosť to prinieslo; lebo on vypadol z milosti a nikdy sa nenavrátil znovu naspäť. A Boh ho musel vziať zo zeme.

Ale on bol stále padnutý brat, a Abrahám urobil všetko, čo mohol urobiť, aby ho navrátil späť. A ten Duch, ktorý bol v Abrahámovi, je Duch Kristov, ktorý je dnes v cirkvi. Nezáleží na tom, čo ten brat urobil, urobíte všetko, čo môžete, aby ste ho navrátili znova do obecenstva s Kristom. Nezáleží na tom, čo urobil, vynasnažíte sa, ako sa len dá.

W. M. Branham, z kázne "List Židom 7.kapitola - 1.časť", 57-0915E, par.042-049

(W. M. Branham, výňatok z kázaného slova "List Židom 7.kapitola - 2.časť", 57-0922E) (Zborový poriadok)

No, my tu držíme nášho pastora mimo kazateľnice okolo šesť týždňov, všetko cez tieto - túto Knihu tu. Vidíte? Teda, my... Nerád to robím. Brat Neville je milý, prívetivý brat. A ja som si istý, že tento zbor miluje brata Nevilleho.

A mimochodom, kým hovorím: niekto niekde v tejto krajine je vinný písania nejakých listov, aby odstránil brata Nevilleho z tejto kazateľnice. Budete si to musieť vyriešiť so mnou. Tak je to. Tak veru, áno, naozaj. Teda, ja chcem, aby ste... Tam bolo povedané, že dia... niečo o rade diakonov. Rada diakonov nemá nič do činenia s pastorom. Nie, tak veru. Kompletné zhromaždenie má všetku tú autoritu. To nie je... Rada diakonov je tu v zbore iba policajt, iba aby udržala poriadok a podobne.

Ale keď ide o pravidlá, celá cirkev musí rozhodnúť. Tento zbor je vybudovaný na suverenite miestneho zboru. Preto, ja nemám čo hovoriť do odvolania pastora, alebo ustanovenia iného. Ja vlastním majetok; je to dané cirkvi. Vy všetci ste cirkev; vy ľudia ste tí, ktorí riadia. Vy sami ste cirkev. A Cirkev, svätá Cirkev Božia, je suverénna, alebo Duch Svätý v tej cirkvi. A tá jediná vec, ktorú robím, je vlastniť majetok, dať ho tejto cirkvi ako... dať to pre cirkev, a je to bez dane. A cirkev volí svojich vlastných pastorov. Ja s tým nemám nič spoločné. A jediný spôsob, ako tento pastor môže odísť by bol, keď by sa ten pastor sám rozhodol ísť, alebo väčšina hlasov cirkvi by navrhla zmeniť pastora. A to je jediný spôsob; žiadna rada diakonov to nemôže urobiť. Rada diakonov iba udržuje poriadok a veci v cirkvi.

Dôverníci, oni s tým nemajú nič spoločné, oni iba opravujú zborové priestory. A oni to nemôžu urobiť, dokiaľ sa tam celá rada dôverníkov nestretne a nepovie, "Postavíme toto, alebo urobíme tamto." Potom sa musia opýtať pokladníka, či majú na to peniaze. Tak, veru.

Ale ak je nejaká sťažnosť proti niektorému členovi, ak nejaký člen má sťažnosť jeden proti druhému, alebo niečo je zlé, mali by ste ísť sami za tým bratom a hovoriť s ním, len vy sami dvaja. Potom ak to neprijme, potom sa deje ďalšia vec; vezmete si jedného z diakonov alebo niekoho a ide s vami za tým bratom. Potom, ak vás on neprijme, potom vy choďte, povedzte to cirkvi. Potom, ak cirkev... ak on potom nepríjme cirkev, Biblia povedala, "nech vám je ako pohan a publikán." Tak je to.

A akákoľvek osoba, ktorá pozná vinníka, a vy nejdete za ním a nepohovoríte si o tom, vy ste potom časťou cirkvi Božej, ktorá sa bude zodpovedať za ten hriech. Tak je to.

A ak nejaká osoba má sťažnosť na diakona, alebo proti diakonovi alebo niekomu v cirkvi, to zahŕňa troch ľudí. Prídu traja ľudia a povedia... ústne svedectvo dvoch alebo troch svedkov. Choďte a povedzte pastorovi, že je sťažnosť na diakona. Potom, ak je tam sťažnosť na diakona, že ten diakon nie je spravodlivý muž, dokonalý muž... on musí držať úrad diakona bezúhonne a byť nájdený bezúhonný. A ak to zhromaždenie zisťuje, že ten diakon sa nedrží toho úradu, idú traja s ním a predkladajú to pastorovi. Ten diakon je požiadaný, aby zostal ten večer doma a potom pastor od... prichádza a zvoláva zhromaždenie, podáva tú sťažnosť. A ak to zhromaždenie hlasuje za to, aby ten diakon pokračoval, ten diakon pokračuje. Ak sa hlasuje za to, aby bol ten diakon prepustený, oni zvolia nového diakona ešte v ten večer. Vidíte?

Preto, žiadna osoba nemá s tým čo robiť, to je väčšina ľudí. Tak veru. Ak dvadsiati hlasujú za neho a dvadsaťjeden proti nemu, on ide, alebo naopak. Vidíte? To je to, to je suverenita miestneho zboru a potom každý jeden z tých členov má právomoc v cirkvi. Ak čokoľvek zlé sa deje, potom oni môžu rovno prísť a tá jediná vec, ktorú musia robiť, je byť pred Bohom, aby si boli absolútne istí, že nič neprekáža pohybu cirkvi.

Ale tou plnou a úplnou autoritou zboru je pastor. Prečítajte si to v Biblii, vidzte, či to nie je biblický poriadok. To je úplne správne. Nie je nikto nad starším. Ja nemám nič s tým, čo tu brat Neville robí. To je na vás a bratovi Nevilleovi. Ak by brat Neville chcel kázať učenie Svedkov Jehovových, to je na ňom a vás. Vidíte? Ak by on kázal, čokoľvek by chcel, to je medzi vami a ním. To je všetko. Ak to zhromaždenie hlasuje za neho, aby to tam kázal, to je potom v poriadku. To je na ňom.

Tá jediná vec, ktorú ja robím je, že vlastním majetok. A ak niekto alebo niekto druhý prichádza, že to je... Ako odvolanie pastora, a oni chcú za to hlasovať, nemohli by ste požiadať diakona, aby to urobil, prídete požiadať mňa. Ja by som prišiel a povedal, "Ak chcete odvolať pastora, povedzte mi prečo. Urobil niečo?"

"Áno, prichytili sme ho opitého alebo prichytili sme ho robiť toto alebo niečo, čo nebolo správne." "Máte na to troch svedkov?" "Áno, máme."

Potom svedok musí byť najprv skúšaný, "Neprijímaj žalobu na staršieho, iba ak na dvoch alebo troch svedkoch a nech to najprv dokážu, proti tomu staršiemu." Potom musíte na to prisahať, že ste to videli a dokázať to, že ste to videli. A potom, ak ste to dokázali, potom je ten hriech otvorene káraný, že to je zlé, potom sa povie, "Zhromaždenie, chcete zmeniť svojho pastora?"

A ak to zhromaždenie hlasuje, "Odpustiť mu a nech ešte pokračuje," to je ten spôsob, ako to musí stáť. Vidíte. To... nie je to férové? Nie je to spôsob, ako funguje cirkev? To je to, čo Biblia povedala. My nemáme žiadnych biskupov a dozorcov a rady a tak ďalej, ktorí ustanovia tohoto a majú veľa autority. Nikto tu nemá autoritu okrem Ducha Svätého. A to je správne. On ustanovuje. A my Ho berieme podľa väčšiny ľudí, tak, ako ľudia odhlasujú. A potom, ak jedna strana chce robiť toto a tá druhá strana chce robiť tamto a tá strana, ktorá vyhráva... tá strana, ktorá prehrá, čo oni s tým urobia? Pripoja sa k tým ostatným a povedia, "Mýlili sme sa, pôjdeme ďalej, lebo Svätý Duch urobil ten výber." Vidíte, to je presne tak.

Práve tak, ako Demokrati a Republikáni, tak dlho ako budeme stáť ako demokracia, ako Američania, ak sú Demokrati na čele, Republikáni by mali pokračovať s nimi; keď sú na čele Republikáni, Demokrati idú ďalej. Vidíte, to je presne to, čo nás robí národom. Kedykoľvek to porušíme, rušíme našu demokraciu. To je tak. Demokrati povedia, "Nebudem robiť nič, Republikáni sú na čele." Potom padáme. "Som Kentučan;" spolu stojíme a rozdelení padáme.

Teda, ak je v cirkvi niečo zlé, o čom viete, nejaký jednotlivec alebo nejaká osoba alebo niečo, vy ste zaviazaní a budete sa zodpovedať pred Bohom, ak tú vec nevyjasníte, vy cirkev. Pamätajte teraz, to nie je na mojich pleciach, to je na vašich. A čokoľvek zlé v cirkvi, Bohu sa budete musieť za to zodpovedať. Tak je to. To je spôsob, ako On poháňa svoju cirkev. To je spôsob, ako je to v Biblii. To je poriadok Biblie. To je suverenita miestneho zboru; pastor je hlavou. Tak je to. Amen.

W. M. Branham, z kázne "List Židom 7.kapitola - 1.časť", 57-0922E, par.016-025

(W. M. Branham, výňatok z kázaného slova "Prečo nie sme denominácia?", 58-0927)

Teraz, môžeme vám povedať, prečo prijímame večeru Pánovu, povedať vám, prečo máme umývanie nôh, prečo nenecháme členov sa toho zúčastňovať, ak vieme, že sú v hriechu. A to je to, prečo som tieto posledné dva alebo tri týždne chodieval od jedného člena k druhému, kde ste mali medzi sebou vaše roztržky, tiež ste išli, jeden hovoril o druhom, míňate jeden druhého na ulici a odvraciate hlavu, hanba vám! Kto vzal ten požehnaný pohár Boží cez toto, tento oltár... a pretože vy bratia a sestry si telefonujete a klebetíte jeden o druhom, nie ste hodni, aby ste sa nazývali kresťanmi, keď ste na tom takto. Správne. Držte sa preč od tých telefónov; ak nemôžete hovoriť o niekom dobré, nehovorte vôbec. Pamätajte, Boh vás bude brať za zodpovedných. Tak dlho, ako ten druh ducha je vo vás, vy viete, že nie ste v poriadku s Bohom. A ak necítite...

Ak je nejaký človek v zlom, choďte za ním a získajte ho späť. Ak ho nemôžete získať späť, vezmite si niekoho so sebou. Niet divu, že Boh nemôže ukázniť svoju Cirkev, lebo vy to nerobíte správne. Miesto toho, že vezmete telefón a hovoríte o ňom, čo sa stalo a nejaké kulty a tak ďalej. Miesto toho, prečo neurobíte to, čo hovorí Biblia? Ak nejaký brat bol zachvátený nejakým pokleskom, choďte za ním a zistite, či ho môžete získať späť. "No, vieš, on mi urobil..." Je mi jedno, čo on urobil, choďte každopádne za ním. Nebolo povedané, že on má prísť za vami. Vy choďte za ním, ak on urobil zle. Poviete, "No, on urobil zle. On by mal prísť za mnou." To nie je to, čo povedala Biblia.. Biblia hovorí, že vy máte ísť za ním. Ak on urobil zle, vy choďte za ním.

A potom, ak vás on nebude počúvať, potom si vezmite so sebou niekoho ako svedka. A potom, ak neprijme toho svedka, potom povedzte, "Teraz ideme za pastorom." Potom mu povedzte, "Poviem to cirkvi a za tridsať dní od teraz, ak to, brat, nedáš do poriadku... Tento brat tu je ochotný sa zmieriť. Ty to neurobíš. A ak to neurovnáš do tridsiatich dní, potom to, čo sa stane bude, že ty už viac nie si jedným z nás."

Biblia povedala, "Ak on nepočúvne cirkev, potom nech vám je ako pohan a publikán." Vidíte, tak dlho, ako nejaký brat je pod ochranou cirkvi, Krv Kristova ho ochraňuje. To je ten dôvod, prečo cirkev nefunguje tak, ako by mala. Teraz... toto je učenie baptistickej cirkvi alebo tejto Branhamovej modlitebne, ak to budete robiť. Vidíte, prečo nemôže...

Prídete sem a poviete, napríklad, dvaja muži, povedzme Leo a ja, "No, ty musíš..." A ja poviem, "No, viete, on mi ukrivdil." V tom nie je žiaden rozdiel; ja mám ísť za ním. No, on je členom tejto cirkvi. On sa stal kresťanom. On tu prijíma Večeru Pánovu spolu so mnou. A my sme boli pokrstení na Meno Pána Ježiša, kráčajúc spolu - ako bratia, a potom sa niečo stalo. To nie je človek; v deväťdesiat percent prípadoch je to diabol, ktorý sa dostal medzi ľudí. To nie sú ľudia; to je diabol. A tak dlho, ako necháte diabla toto robiť, ubližujete svojmu bratovi. Tak je to.

No, niečo nie je v poriadku s Leom a so mnou; poďme to vyriešiť. A ak vy vidíte, že tam niečo je, vašou povinnosťou je prísť k nám a povedať, "Vy, chlapci, obaja, poďte sem a zídime sa; urovnáme tú vec." No, potom, ak to tam prichádza... A potom zistite... tu to máme. Ja poviem, "Nuž, prvá vec..." ak my nemôžeme súhlasiť, potom takto prichádzate do cirkvi.

A potom, tak dlho ako vy s tým nič nerobíte, jednako Krv Ježiša Krista nás ochraňuje oboch. Vidíte? Ale potom tá stará rakovina začne ďalšiu rakovinu, a tá rakovina začne ďalšiu rakovinu, a celá tá vec bude chorá v celej cirkvi. Potom sa dostanete na miesto, že prichádzate do cirkvi, a je také chladné, že budete musieť mať údržbára, aby vám prišiel poodlamovať cencúle, pred tým, než sa tam zhromaždenie môže dostať. No, vy viete, že je to tak. A chladní... Niekto vysedáva, viete, a jednoducho nepovie nič. "My sme bývali tak duchovní." Nuž, čo sa stalo? Vy ste fungovali dobre, čo sa stalo? Vidíte, vaše hriechy vás oddelili. Boh vás bude držať zodpovedných za to, bratia. Tak urovnajte teraz tú vec.

Nič so mnou nebolo zlé, nič nebolo zlé s Leom; to je diabol, ktorý sa dostal medzi nás. Tak je to. Urovnajte tú vec. Choďte za ním. Potom, ak nebude počúvať, alebo ja nebudem počúvať, akokoľvek to je, potom to povedzte cirkvi. Ak sa on nezmieri s cirkvou do tridsiatich dní, potom je vylúčený spod ochrany Ježiša. Prepúštame ho. To je úplne správne. Potom sledujte, čo sa deje. Potom nechajte Boha, aby urobil poriadok. Dali ste svoje ruky preč. Vy ste urobili to najlepšie, čo ste mohli. Potom nechajte Boha, aby ho mal na chvíľu. On ho vydá diablovi. On potom príde. Ak nie, jeho život je už iba krátka chvíľka.

Pamätáte sa, v Biblii, kde bol nejaký brat, ktorý sa nechcel dať do poriadku s Bohom. Koľkí si pamätáte ten prípad? On žil so svojou nevlastnou matkou, a oni ho nemohli napraviť. Pavol povedal, "Vydajte ho diablovi, na záhubu." Zistíte, v 2. Korinťanom, že on sa napravil.

Mám brata, dobrého priateľa, rád by som tu povedal jeho meno. Ten brat je kazateľ, a tento kazateľ, jeho meno je brat Rasmusson. Mnohí z vás kazateľov sediacich tu dnes večer, jeho meno je na vašich papieroch. Tie medzidenominačné z Chicaga. A pozrite, on mal chlapca, ten kazateľ, a ten šiel a oženil sa s nejakým katolíckym dievčaťom; takto vyštartoval a začal robiť toto, toto a tamto. A čo všetko, dostal sa do nejakých ťažkostí. A jeho otec šiel za ním a povedal mu, "Pozri teraz, synu, zmieriš sa so svojim otcom?" On nazýval ich cirkev bandou svätých kolobežiek, jeho otca. Povedal, "No, pozri. Urovnáš túto vec s touto cirkvou?"

On povedal, "No, otec, ty si môj otec a ja sa s tebou nechcem dostať do nejakých ťažkostí."

V poriadku, on šiel a vzal jedného z diakonov a šiel za ním domov. Povedal, "Wesley, chcem s tebou hovoriť." Povedal, "Urovnáš túto vec s cirkvou?" A on mu dal nejakú krátku dvojslovnú odpoveď. Povedal, "Pamätaj, Wesley, ja som pastor toho zboru. Som tvoj otec, ale ja urobím to, čo Boh hovorí, aby som urobil. Dávam ti tridsať dní, aby si to dal do poriadku s tou cirkvou, alebo ťa exkomunikujeme z prítomnosti Božej. Ty si môj vlastný syn a tamto je môj Spasiteľ." Povedal, "Milujem ťa. Ty vieš, že ťa milujem, Wesley, zomrel by som práve teraz pre teba, ale ty to musíš urovnať s Božím Slovom." Vidíte? On povedal, "Ja som pastor, som pastier toho stáda. A ak si ty moje dieťa, alebo ktokoľvek si, ty sa musíš postaviť do jednej rady s Božím slovom. Ak to neurobíš, potom ja nie som hodný byť Jeho pastierom."

Chlapče, to je pastor. To je muž. Nemyslíte? To je muž. On to povedal svojmu chlapcovi. Zranilo ho to, povedal. Ale on povedal, "Koho zraníš, človeka, alebo svojho Spasiteľa?"

Takže on povedal, "Potom sme pokračovali."

A povedal, "On to neurobil. A my... Povedal som to cirkvi, povedal som, ́Môj vlastný syn, Wesley, ma odmietol počúvnuť v tejto veci. Odmietol počúvnuť diakona. Si tomu svedkom, brat Taký-a-taký ?́́Áno, som.́́V poriadku. V nedeľu o štyri týždne o ôsmej hodine, ak to on neurovná s týmto zborom, my vydávame Wesleya, môjho syna, diablovi na záhubu tela; táto Krv, Krv Ježiša Krista a táto cirkev ho už viac neochraňuje.́"

A prišiel ten večer, on stál za kazateľňou, povedal, "Má ešte dve minúty." Ten čas prišiel, povedal, "Teraz, ako môj syn Wesley Rasmusson povedal tomuto zhromaždeniu a Tebe, Všemohúci Bože... my sme urobili všetko, čo sme mohli, podľa Tvojich slov a pokynov Tvojho Syna, nášho Spasiteľa, ktoré nám nechal, my teraz... vydávam a táto cirkev so mnou môjho chlapca diablovi na záhubu jeho tela, aby jeho duša bola spasená." To bolo všetko, čo povedal. Nič sa nedialo počas týždňa alebo dvoch, možno mesiaca alebo dvoch.

Jednej noci Wesley ochorel. A keď ochorel, chorľavel stále viac. Zavolal lekára. Lekár prišiel a vyšetril ho. Mal vysokú horúčku, nemohol ku tomu nájsť žiadnu príčinu. On len stále chorľavel. Lekár povedal, "Chlapče, ja neviem, čo sa ti stalo." On nevedel, čo robiť. Povedal, "Zavoláme špecialistu." Zavolali špecialistu a ten tam prišiel. Vzali ho do nemocnice, vyšetrili ho, urobili všetko možné, on povedal, "Môžem vám len povedať, že ten chlapec vyzerá smrteľne." Stála tam jeho žena, plakala a deti a všetci takto stáli okolo postele. Povedal, "On odchádza, to je všetko." Povedal, "Jeho pulz a dýchanie celý čas klesajú."

On povedal, "Zavolajte otca." Ó, áno, tak sa to má robiť. To je to. "Zavolajte otca." A jeho otec do tej nemocnice rýchlo dobehol, aby ho videl. Povedal, "Otec, ja teraz nemôžem, ale Boh počuje moje slová. Dám všetko do poriadku, dám to do poriadku. Áno, dám." Áno, brat, práve vtedy začalo byť jeho dýchanie normálne.

A nasledujúcu nedeľu, on bol tam pred cirkvou a povedal, "Zhrešil som pred Bohom v prítomnosti tejto cirkvi, odmietol som počúvnuť slová pastora. Odmietol som počúvnuť diakona." A povedal, "Prosím túto cirkev, aby mi odpustila to zlo, ktoré som spáchal. Boh ušetril môj život." Poviem vám, on sa napravil. Áno. Takto to má byť. Vidíte? Ak to len urobíte Božím spôsobom... vidíte?

W. M. Branham, z kázne "Prečo nie sme denominácia?", 58-0927, par.127-138

(W. M. Branham, výňatok z kázaného slova "Otázky a odpovede, ′Duch Svätý′", 59-1219)

...ešte niečo, čo by ste mohli... pozrite tu, len minútu. 1.Korinťanom 5... a sledujte toto, ak chcete vidieť niečo, čo Boh robí... ako títo zlí duchovia, ako oni pohnú... v poriadku, Pavol hovorí:

Docela čuť, že je medzi vami smilstvo, a to také smilstvo, o jakom ani medzi pohanmi neslýchať... (Čo potom v cirkvi? Čo myslíte?) ... aby mal ktosi ženu svojho otca.

A vy ste nadutí a nie aby ste sa radšej rozžialili, aby ten, kto spáchal taký skutok, bol vylúčený spomedzi vás.

Ja neviem. Neverím, že by niekto na toto niečo povedal, alebo to odrezal..., ale ja len obraňujem to, čomu verím: ak je raz človek naplnený Duchom, nemôže To stratiť. Vidíte?

Lebo ja, bárs neprítomný telom, ale prítomný duchom, som už usúdil, ako čo by som bol prítomný, aby ste toho, ktorý to tak spáchal,

v mene nášho Pána Ježiša Krista síduc sa i s mojím duchom s mocou nášho Pána Ježiša Krista,

vydali takého Satanovi na záhubu tela, aby bol duch spasený v deň Pána Ježiša.

Boh, hovoriac svätej Cirkvi, ktorá je Jeho telom tu na zemi, že (toto je teraz po Starej Zmluve, v tej Novej)... hovorí človeku, ktorý bol tak nečistý a špinavý medzi ľuďmi, že on žil so ženou svojho vlastného otca... Povedal, "Taká vec v tele Kristovom... vy, cirkev, vydajte ho diablovi na záhubu..." Vidíte? Boh dovoľuje... a keď On má niečo, čo musí vidieť učinené, aby položil na niekoho bič, on na neho uvoľní zlého ducha a ten trápi tú osobu a tak ho privedie naspäť. Zisťujeme, že tento človek po...

To je to, čo sa deje dnes v zboroch. Keď nejaký človek prichádza do tela Kristovho a stáva sa jedným z údov a začne robiť zle, miesto toho, že sa všetci zídete a robíte práve tú istú vec... a vy, Branhamova modlitebňa, robte to. Lebo tak dlho ako ho držíte, on je pod Krvou. A on len stále bude robiť tú istú starú vec ďalej a ďalej a ďalej po celý čas. Zídite sa a vydajte ho diablovi na záhubu tela, aby jeho duch mohol byť spasený v deň Pánov. A sledujte, ako prichádza ten Boží bič. Sledujte, ako sa ho chopí diabol. To je zlý duch, ktorý ho dostáva. A tento chlapec sa napravil. On sa vrátil. Nachádzame v 2.Korinťanom, že on to skutočne pred Bohom urovnal.

Pozrite na Jóba, dokonalý, spravodlivý muž. A Boh dovolil tomu zlému diablovi, aby naňho prišiel a trestal ho a všetko možné na zdokonalenie jeho ducha. Tak zlí duchovia... Boh mnohokrát používa zlých duchov, aby vykonal Svoj plán a Svoju vôľu.

W. M. Branham, z kázne "Otázky a odpovede, ′Duch Svätý′", 59-1219, par.58-60